2인승 경차인 스마트의 경쟁자들이 속속 나타나고 있는 가운데, 토요타의 IQ에 이어 또 다른 강력한 경쟁자가 나타났습니다.  IQ나 스마트와 경쟁이 예상되는 닛산 NUVU 입니다.

누브(뉴브)는 인구밀도가 높은 대도시에 교통환경및 대기 오염을 개선하는 것을 테마로 개발이 된 차량입니다.
현재의 경차와도 비슷한 컨셉이긴 하지만, 미래형인 만큼 전기자동차로의 등장이 예상됩니다.

누브는 열대어를 모티브로 개발되었는데, 외모를 찍은 사진을 처음 봤을때, 이거 무슨 디자인이야? 하다가도 열대어를 모티브로 했다는 기사를 보니, 고개가 끄덕여 집니다.

누브의 가장 큰 특징은 좌석 배치에 있는데, 조수석이 보조시트가 되고 조수석 뒷쪽에 조수 시트가 되어있습니다. 운전석과 조수석 1.2로 되어있다고 해야할까? 원래의 조수석 자리에 있는 시트가 접혀서 보조시트가 되는 형태입니다.
전체길이가 3미터밖에 되지 않으면서 2 +1 의 시트가 되는 높은 실내공간 활용성을 보여줍니다.

차량 전체 사이즈는 전체길이 3000mm 전체 폭 1700mm 전체 높이 1550mm로 상당히 작은 사이즈 입니다.

인테리어는 천연 소재와 재활용품을 다수 사용 했고 폐타이어도 새로 가공하여, 인테리어에 사용 하는 등, 자원 활용성에도 상당히 많은 노력을 기울였습니다.

운전석 뒷쪽에는 바닥부터 유리루프까지 이어지는 '에너지 트리'를 배치했는데, 이 트리의 윗쪽에는 무성한 잎 모양의 태양전지 패널이 갖춰집니다. 이 '잎'이 태양광으로 발전하여 줄기로 이어져 배터리에 전력을 공급합니다.

전기모터는 차량 뒷쪽에 탑재하고, 후륜바퀴를 굴리게 됩니다. 최고속도는 시속 125km를 낼 수 있으며, 일반 엔진차량과 비교하면, 같은 출력에 엔진크기의 절반의 모터와 약 1.5배의 에너지 밀도를 낼 수 있습니다.

충전시간은 일반 가정용 전원으로 3~4시간이며, 전용 충전기를 사용하면 10~20분에 완전 충전이 된다고 하며, 이렇게 충전했을때의 주행 거리는 125km정도의 주행이 가능하다고 합니다.

스티어링 휠은 항공기 스타일의 U자형을 가져왔는데, 스티어링, 악셀, 브레이크, 변속등 모든 제어에는 바이-와이어 기술을 적용 시켰다고 합니다. 대쉬보드에는 도어 미러대신에 소형 카메라의 영상이 보여지며, 차량 전체의 영상을 보여주는 어라운드-뷰 의 스크린도 장착되어있습니다.


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파리모터쇼의 NUVU에 대한 보도자료

Nuvu

Nissan's vision for the future of urban transportation is encapsulated in Nuvu, literally a 'new view' of the type of car we will be driving in the middle of the next decade. Compact – it's just 3 metres long – Nuvu is a concept vehicle with unique 2+1 seating. It is aimed at urban dwellers who don't want to compromise on their personal freedom or their comfort, yet who appreciate that there is a need for a dramatic change in the way we move around our cities.

Nuvu is an electric vehicle, is agile, easy to drive and even easier to park. It represents Nissan's commitment to electric vehicle technology, considering that Nissan has already announced that it will present a production-ready EV at the 2009 Tokyo Motor Show, with sales due to start in Japan and North America in 2010. Whilst Nuvu is not that car, it does share some of the technology that will feature in the planned production vehicle.

The vehicle shown at Paris Motor Show incorporates a witty representation of its green credentials: across its all-glass roof are a dozen or so small solar panels. Shaped like leaves on a branch, the power they generate is fed to the battery using a 'tree trunk' within the car as a conduit. Nuvu also uses natural, organic and recycled materials within the cabin.

Nuvu is compact on the outside yet roomy on the inside. Built on a unique platform, it's just 3 metres long and sits on a wheelbase of 1980 mm but is 1700 mm tall and 1550 mm wide to create a large and airy cabin.

These dimensions provide all the interior room needed for the vast majority of city journeys. Nuvu has two regular seats and a third occasional chair that can be folded down when required. But, unlike some two-seater city cars currently on the market, it is a thoroughly practical proposition with an integral luggage area providing sufficient space for a typical supermarket or shopping expedition.

"Nuvu is a concept car, for sure, but it is an entirely credible vehicle," says Francois Bancon, General Manager, Exploratory and Advanced Planning Department, Product Strategy and Product Planning Division, Nissan Motor Co., Ltd.

"It is light, clean and easy to drive. It is practical and a sensible size, yet it also embodies an element of fun: the future doesn't look so bad, after all."

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Posted by 카앤드라이빙

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  1. 열대어를 모티브로 개발된 차군요
    둥실둥실 귀엽네요~
    꼭 장난감 같습니다^^

  2. Favicon of http://getreadylosangeles.com BlogIcon 애디슨 2012.03.21 02:19  수정/삭제 댓글쓰기 댓글주소

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